Zielona Szkoła Góry Świętokrzyskie – Gołoborze

13 czerwca spakowani, wyściskani przez naszych rodziców i pod czujnym okiem naszej pani ruszyliśmy na „Zieloną Szkołę”. W tym roku naszym celem stały się Góry Świętokrzyskie.

Po drodze do naszego ośrodka „Gołoborze” położonego u stóp Łysej Góry zatrzymaliśmy się w Kurozwękach. Po pysznym obiadku w jednej z pałacowych sal, ruszyliśmy na zwiedzanie pałacu i jego podziemi, oraz mini zoo. Przed odjazdem z Kurozwęk złożyliśmy wizytę bizonom mieszkającym w pobliskiej zagrodzie i ruszyliśmy w dalszą drogę. W ośrodku czekała na nas pyszna kolacja i zabawy   w basenie.

Kolejny dzień to następna porcja wiedzy i dobrej zabawy. Zaczęliśmy go od wyprawy do Jaskini Raj, w której powitała nas najbogatsza z dotychczas odkrytych w Polsce szata naciekowa. Kolejnym punktem tego dnia było zdobywanie zamku w Chęcinach oraz poznanie jego historii opowiedzianej przez przewodnika. W ośrodku czekała na nas pyszna kolacja i zabawy sportowe.

Po porannej pobudce w poniedziałek ruszyliśmy szlakiem prowadzącym przez Świętokrzyski Park Narodowy do Sanktuarium Świętego Krzyża gdzie zobaczyliśmy kościół, kaplice Relikwii Krzyża Świętego, Muzeum Misyjne i Kryptę Jeremiego Wiśniowieckiego.

Na atrakcje następnego dnia nie mogliśmy się doczekać już od przyjazdu, gdyż czekał na nas Jura Park Bałtów. W nim moc atrakcji Jura Park, Park Rozrywki, Zwierzyniec Bałtowski, Cinema 5d, Rollercoaster. Po takim dniu pełnym przygód czekała na nas pyszna kolacja i pakowanie bagaży.

Ostatnia pobudka w ośrodku i śniadanko, a potem ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.  Mimo, że droga przed nami daleka odwiedziliśmy jeszcze ruiny zamku w Bodzentynie i poznaliśmy jego przeszłość. Z uśmiechami na twarzach i stęsknieni za rodzicami 17 czerwca wróciliśmy do domu.